A repülés romantikája a rengeteg biztonsági intézkedésnek és a hétköznapivá válásnak köszönhetően mára kissé talán megkopott, talán ezért jelent igazi felfrissülést a hatvanas-hetvenes évek kevéssé automatizált és steril környezete. Ebből kaphatnak ízelítőt azok, akiknek van esélyük benézni a New York-i JFK Nemzetközi Repülőtéren található TWA terminált, melyet ugyan már nem használnak, de a napokban rövid időre a látogatók előtt ismét megnyitották.
Fantasztikus, egy madár kitárt szárnyait idéző forma, belül pedig egységes világú, jól végiggondolt építészet jellemzi a Trans World Airlines New York-i John F. Kennedy Repülőtéren lévő épületét.
A hatvanas-hetvenes évek hangulatát tökéletesen visszaadó terminált Eero Saarinen finn-amerikai építész tervezte. Az építkezés 1956-ban kezdődött és hat évig tartott, így nem nehéz kiszámítani, hogy éppen 50 éve, 1962-ben adták át a közönségnek.
A nemrégiben 20 millió dollárért felújított, futurisztikus épület ma már a történelem része (különösen, hogy azóta a TWA sincs már...).
„Azt akartuk, hogy az épületen áthaladó utasok átélhessék egy minden ízében átgondolt belső tér élményét, melynek elemei egymásra épülnek, és egyazon formavilághoz tartoznak" - vázolta a koncepció lényegét Eero Saarinen.
A finn-amerikai építész nevéhez olyan épületek tervei fűződnek, mint a washingtoni Dulles Nemzetközi Repülőtér, a CBS televízió New York-i központja, vagy a szintén Nagy Almában található Lincoln Centre-ben a Vivian Beaumont Színház.
A 90-es években aztán a TWA nem tudta tartani a lépést az iparág fejlődésével, ami 2001-ben a vállalat csődjéhez vezetett. A céget az American Airlines vette meg, ami egyben a terminál végét is jelentette.
Az épületet a városvezetés már 1994-ben műemlékké nyilvánította, bár egyes részeit felújították, amikor a JetBlue Airways számára új terminált építettek.
Ami pedig a jövőt illeti, a tervek között szerepel a szállodává alakítás, és elképzelhető, hogy állandó, a repülőtér történetét bemutató kiállításnak is helyet ad majd az épület.