A kiemelkedő minőségű – és igen borsos áron kapható – zongoráiról ismert Steinway Musical Instruments egyre inkább az ázsiai piacra koncentrál: Kínában 2005 óta folyamatosan növekszik az eladások száma. A jelek szerint a kínai vagyonosok nemcsak a Rolexet és Ferrarit tekintik státuszszimbólumnak, hanem a legendás zongoramárkát is…
Az érdeklődés mértékét jól mutatja, hogy egy 2012-es pekingi aukción az egyedi tervezésű, „Charm Of The Dragon” névre keresztelt Steinway&Sons zongora közel 7 millió jüan (nagyjából 1 millió dollár) értékben kelt el. A különleges hangszer egy kínai tervezőmester közreműködésével, a Sárkány évének tiszteletére készült. Ez persze kuriózum: a New York-i és hamburgi manufaktúrákban, mesteremberek által készített, hagyományos darabok ára „csak” 57 ezer és 142 ezer dollár között mozog.
Az is érdekes adat, hogy míg az európai piacon a vásárlók nagyobb része zenész vagy zenével foglalkozik, a statisztikák szerint Kínában a vevők 65 százaléka magánszemély, akik sok esetben nem, vagy csak jelképes szinten tudnak játszani a hangszeren.
Emiatt a zongoragyártó bevallottan arra építi marketingstratégiáját az ázsiai piacon, hogy ösztönözze a zongorahasználatot és a zongoraoktatást. Ennek részeként a Steinway leszerződtette a világhírű kínai zongoraművészt, Lang Langot is, és a róla elnevezett kollekciót alacsonyabb áron, kifejezetten oktatási célokra kínálja a cég. A fiatal zongoristazseni sikertörténete a róla megjelent cikkek szerint több millió kínai gyermek számára szolgál példaként.
A Steinwayt nemcsak a folyamatosan bővülő piac köti szorosan Kínához: az elérhetőbb áron kínált, Boston és Essex márkanéven terjesztett zongorákat kínai partnereivel gyártatja.