A Hálaadás az amerikaiak egyik legfontosabb ünnepe, és egyike azon kivételeseknek, ami munkaszüneti napot is jelent, és persze sok-sok pulyka végét. Nagy családi összejövetelek, ünnepi vacsorák jellemzik, és így egészen komoly előjátéka a nem is olyan soká bekövetkező karácsonynak (sőt, bizonyos szempontból fontosabb is, mint a karácsony).
De nézzük a számokat: Abraham Lincoln 1863-ban nyilvánította nemzeti ünneppé a hálaadást, így most van a 150. évforduló. Mozgó ünnepről van szó, legalábbis pontos dátumot nem lehet meghatározni, hiszen minden november 4. csütörtöke. (Maga az esemény, a brit telepesek hálaadása az új hazában learatott első termésért, már 1621-ben megtörtént, de ünnep csak később lett belőle.)
4 km hosszú az a felvonulás, amit New Yorkban tartanak a nap tiszteletére. A Macy's áruházlánc menete már ugyanolyan része az ünnepnek, mint a pulyka.
45 millió pulyka fogy a hálaadás napi étkezések alkalmával. Mindössze kettő ússza meg, akiket a Fehér Házban „mentenek meg" a lenyakazástól. Az asztalra kerülő pulykát pedig nem árt előre megrendelni, ha a megfelelő méretet és minőséget szeretnénk.
43.4 millió amerikai kel útra hálaadáskor, sokan már szerdán elindulnak, 2.42 millió pedig repülőre ül, hogy meglátogassa a családot vagy pihenni menjen négy napra. Ezekre a „kötelező" utazásokra az amerikaiak nagyjából 14 milliárd dollárt költenek. Ráadásul ebben az évben az a ritka eset fordult elő, hogy a hálaadás egybeesik a hanuka kezdetével.
Ebben az évben november 29.-e a híres „Fekete péntek" a fogyasztói társadalom „ünnepe", amikor olcsón lehet hozzájutni nagyon sok termékhez. Sokszor már éjszaka letáboroznak az emberek az üzletek előtt, hogy a legjobb ajánlatokat sikerüljön megkaparintaniuk a hajnali nyitáskor. Más kérdés, hogy ilyenkor gazdára talál rengeteg felesleges holmi is, csak azért, mert olcsóbb.
Becslések szerint a vásárlók mintegy 602 milliárd dollárt fognak várhatóan elkölteni ezen a pénteken. (Ez az összeg nagyobb, mint Lengyelország egész éves GDP-je, sőt több mint Csehországé, Szlovéniáé és Ukrajnáé együttvéve. A megkérdezett vásárlók 57%-a élménynek tekinti ezt a bevásárló napot, 43%-nak inkább tortúra (azonban a családban nyilván van, aki az előbbi csoportba tartozik, így muszáj menni).