Minden foglalkozásnak vannak olyan titkai, amit nem tárnak a nagyközönség elé. Például eszükbe jutott már, hova vonul vissza pihenni a repülőgép személyzete egy-egy hosszabb, tengerentúli úton? Megmutatjuk.
Egy-egy hosszú repülőút igencsak kimerítő tud lenni, és természetesen nem csak az utasoknak jár néha kis pihenő, hanem a személyzetnek is. De vajon hova vonulhatnak vissza?
Miután ma már minden a bevétel, és a kihasználtság, azaz ahová csak lehet üléseket tesznek, a stewardessek és a személyzet más tagjainak pihenőhelyét egészen furcsa helyekre zsúfolták be.
A luxusgépeken a személyzet szerencsés tagjai is részesülhetnek megfelelő kényelemben (akad társaság, ahol még saját pizsamát és szórakoztató rendszert is kapnak), ám inkább az a jellemző, hogy egészen kis helyekre vonulhatnak csak vissza.
A pihenőhelyek általában a gép tetőhöz közeli részében találhatók, vagy az utastérből leválasztott területen. A Cathay Pacific 777-300ER gépén például a hátsó részen egy titkos ajtó kinyitása után egy alagútszerű helyet kapott a személyzet, ahová úgy kell bekúszni, de némi kényelmetlenség árán nyolc ember így is elfér.
Ha sikerült bekúszni a nem túl széles helyre, akkor az elválasztó vastag függönyökkel lehet több-kevésbé elszeparálódni a kollégáktól és pihenni kicsit. Természetesen ezt a helyet is csak menet közben szabad használni, azaz felszálláskor és landoláskor nem.
A Boeing 787-en (miként az a nyitóképen is látható) ugyanakkor az utastér fölött van egy jóval kényelmesebb rész kialakítva a személyzetnek, igaz oda egyszerre csak öten férnek el.
Az Airbus A350-en régebben a pilótafülke és az utastér alatt volt a személyzet pihenőhelye, ám aztán inkább fölé telepítették át, mert így több hely jut a csomagoknak, és a repülő dizájnja is megváltozott.
Mindez természetesen nem vonatkozik a pilótákra, nekik külön alvóhely áll rendelkezésre.
(via)