Olyanok vagyunk, mint Gombóc Artúr, a csokoládéért minden formájában rajongunk, de amit a japán Nendo művészei művelnek, arra szavaink sem nagyon akadnak. Megmutatjuk, milyen az, amikor a csokoládé nemcsak gasztronómiai, de esztétikai élmény is.
A japán Nendo dizájnerei mindent tudnak, és az is gyanús, hogy mindent jobban tudnak, legalábbis megoldották a pálcikatervezés 4000 éves problémáját is (hogy mást ne mondjunk). Mi több, átlátszóvá tették a fát – nagy varázslók tehát.
Ehhez képest a csokoládégyártás úgyszólván ujjgyakorlat lehetett (különösen, hogy a fagylaltkészítés terén is már komoly nevet szereztek maguknak), ám szerencsére nagyon komolyan vették, és olyan csokikat hoztak össze, hogy ha nem szenvednénk a már fentebb is említett Gombóc Artúr-szindrómában, talán sajnálnánk is megenni őket.
A megrendelő a Maison&Objet volt, az alkalom pedig igazán ünnepi, hiszen az M&O-t nemrégiben választották meg az Év tervezőjének. A cég pedig felkérte a Nendót, hogy egyrészt a hamarosan nyíló bútor- és dizájnshow vendégei számára tervezzen egy fogadóteret, másrészt pedig ajándékba 9 különféle csokiból álló szettet.
A végeredményt a képeken láthatjuk, kóstolni sajnos nem sok esélyünk lesz, hiszen összesen 400 doboz készül belőlük, amiket a héten kezdődő párizsi kiállításon lehet majd megvásárolni.
Ha esetleg valaki arra járna…
(via)