A kérdésfelvetés lehet, ma még távolinak tűnik, azonban a technológiai fejlődés következtében egyre inkább realitássá válik. Japánban már nyitás előtt áll az első olyan hotel, ahol robotok helyettesítik az embereket a recepción, pincérként és szobalányként is működnek majd. Másutt a bejelentkezés válik teljesen automatikussá.
A fent említett japán robotoknak emberi kinézete lesz, még egyszerű mimikára is képesek lesznek, több nyelven tudnak kommunikálni, ha a hotel siker lesz, 2016-ban egy újabb nyithatja meg majd kapuit.
Azért innen sem tűnnek el teljesen az emberek, az érzékenyebb vendégek kedvéért alkalmaznak 10 húsvér dolgozót is. Ugyanebben a hotelben a vendégek arcfelismerő szoftver segítségével juthatnak majd be a szobájukba, ha ezt választják.
A New York-i Yotelben a bejelentkezés teljesen automatizált, emberi segítség nem is kell hozzá. A vendégek megkapják a gépből a kulcskártyát, a csomagokat pedig egy hatalmas robotkar kezeli.
Az arcfelismerő szoftveren kívül mobil applikáció vagy retina scan is helyettesítheti a szobakulcsot.
Egyéb jövőbe mutató lehetőségek között sorolja a CNN, hogy a lift például személyre szabott zenét játszik majd a vendégeknek, a hotelszoba pedig nem egyszerűen okos lesz és gombokkal irányítható, hanem képes lesz érzékelni az emberi test hőmérsékletét, és aszerint klimatizálni a szobát.
Persze mindez a kényelmet és a minél tökéletesebb, személyre szabott kiszolgálást célozza, de az embernek talán nem véletlen jut eszébe a „Nagy Testvér”, aki például a testhőmérséklet alapján érzékeli a vendég jelenlétét, és ajánlja fel a szolgáltatásokat.