Minden szakmának megvannak a maga titkai, és kívülállóként, fogyasztóként ezekről gyakran jobb nem tudni. Persze manapság már semmi sem marad titokban, a szállodaiparban sem. Ma tehát arról lesz szó, amiről általában nem beszél a hotelek személyzete, kivéve bizonyos netes fórumokon…
Az aligha lep meg bárkit is, hogy egy átlag hotelben érdemes fenntartásokkal kezelni a szobák tisztaságát, különösen igaz ez a fürdőszobára, azon belül is az ott található poharakra. A bennfentesek szerint ezeket meglepően ritkán mossák el rendesen, sokszor csak kiöblítik egy kis forró vízzel. Éppen ezért érdemes inkább az eldobható poharakat használni, azok legalább tiszták. Nem sokkal jobb a helyzet az ágytakarókkal sem, azok is gyakran kétes tisztaságúak – legalábbis a dolgozók szerint.
A rettegő személyzet
Egy dolog persze, hogy milyen tisztaságú a szoba, de sokszor a személyzetnek sem jobb. Az egyik hozzászóló azt írta, gyakran kisebb gyomorgörccsel lépnek be takarítás előtt a szobába, mert soha nem lehet tudni, mit találnak ott. „El sem hinné az ember, mi minden előfordul egy hotelszobában. A legtöbb vendég persze barátságos és hálás, de vannak, akik tényleg állatként viselkednek” – írta.
A feketelista
Érthető reakció hát az, amit az egyik posztoló írt, aki szerint abban a városban, ahol ő dolgozik, a 15-20 szálloda között létezik egy közös feketelista, szóval ha egy hotelben elvágtuk magunkat, jó eséllyel máshol sem fogunk szobát kapni.
Vigyázzunk az átverésekkel!
Olyan is előfordult már, hogy egy vendéget azzal hívtak fel, hogy a recepcióról kérik a hitelkártya-számát. A vendég felajánlotta, hogy lemegy személyesen az előtérbe, de valamilyen hajánál fogva előrángatott indokkal lebeszélték. Volt olyan elővigyázatlan, hogy megadta a kért információkat, le is szedtek a számlájáról 3000 dollárt.
Azért vannak kedves vendégek is
Nem szeretnénk negatív hangulatban zárni a posztot, ezért a végére egy olyan bejegyzést választottunk, ami azt mutatja meg, hogy vannak rendes vendégek is. Történt, hogy egy vendég megkérte az egyik alkalmazottat, ugyan ajánljon már neki egy olyan helyet, ahová nem a turisták, hanem a helyiek járnak. Ő el is irányította régi kedvenc helyére, ám amikor a vendég pár óra elteltével visszatért, kiderült, hogy a hely már egy ideje bezárt.
„Már készültem is arra, hogy majd most megkapom a magamét, ám ehelyett a vendég elővett egy zacskót és odatette elém. Közölte, hogy ugyan az én kedvenc helyem már bezárt, de van mellette egy másik, ami édességekre specializálódott. Azt is mondta, hogy értékeli az erőfeszítésem, majd hozzátette karrierem legkedvesebb szavait: ’Gondoltam, éhes lehet, ezért minden kapható desszertből rendeltem egyet magának. Így ha ízlik, legközelebb majd ajánlhatja ezt a helyet valamelyik vendégnek’” – írta a posztoló.
Hát ilyen is van.