Légiutas-kísérőként dolgozni több előnnyel is jár, például a legtöbb társaságnál jelentős kedvezményt kapnak az alkalmazottak, ugyanakkor nehéz lenne irigyelni őket, hiszen eleve nehéz körülmények között dolgoznak, amihez sokszor az utasok is jelentősen hozzájárulnak. Jöjjön pár rémtörténet a stewardessektől!
Sietős utassal mindannyian találkoztunk már (ő az, aki azelőtt felpattan a helyéről, hogy a gép megállt volna, aki kézipoggyásza minden éles sarkát felhasználva furakodik előre – ismerős, ugye?), azonban amit még 2014-ben a China Eastern Airlines egyik utasa művelt, az kimaxolta a kapkodást.
Történt ugyanis, hogy a férfiú landolás után úgy érezte, neki azonnal le kell szállnia a gépről, mert minek is várjon, így nemes egyszerűséggel működésbe hozta a vészhelyzetek esetére rendszeresített csúszdát, hogy leszálljon.
Erős gondolat volt, aminek két következménye lett: az egyik egy 16 ezer dolláros kár, a másik, hogy az utasok további két órát kénytelenek voltak a gépen rostokolni.
A kigyulladó e-cigi
Még márciusban az amerikai Delta Air Lines egyik járata ragadt az atlantai Hartsfield-Jackson nemzetközi repülőtéren, miután egy e-cigaretta egész egyszerűen lángra kapott a fedélzeten.
Noha az e-cigiket fel lehet vinni a fedélzetre, ha a litium-ion aksikkal valami gond van, akkor hajlamosak lángra kapni, ami nem tűnik túl egészségesnek egy repülőgépen...
Aki levest főz
Felfoghatatlan, de akad ember a világon, aki úgy érzi, hogy a repülőgépen lévő vízből kell neki jófajta levest készítenie, ami már eleve abszurd, ám pláne az, ha figyelembe vesszük, hogy a gépek tartályait gyakorlatilag csak utántöltik, de tisztítani nem nagyon tisztítják.
Ha már itt tartunk, korábban már mi is írtunk arról, hogy a repülőn felszolgált teához és kávéhoz használt víz bizony sokszor kétes tisztaságú, mert azt hatalmas tartályokban tárolják, amit nagyon ritkán tisztítanak. (Ami a tisztaságot illeti, csak zárójelben jegyezzük meg, hogy noha egyes járatokon becsomagolt és ezért vadonatújnak ható fejhallgatókat kapunk, ez ne tévesszen meg minket: ezek általában használtak, amiket utána a lehetőség szerint megtisztítanak, majd újracsomagolnak).
Állatok a gépen
Néha egészen hihetetlen dolgok maradnak fent a gépen, a mobilok, és egyéb kütyük már említést sem érdemelnek, de a stewardessek találtak már szárított halat, sólymot (!), békát, teknőst és papagájt is a fedélzeten.
Egy kis kitérő erejéig a végén emlékezzünk meg arról is, hogy az AirHelp nevű cég idén is elkészítette a világ légitársaságait szigorúan teljesítmény alapján rangsoroló listáját, és bár minden ilyen sorrenddel lehet vitatkozni, azért ezzel nem könnyű, mert meglehetősen objektív értékeket hasonlít össze.
A lista végén (azaz a legrosszabb légitársaságok között) nagyon nagy nevek is szerepelnek. Speciel a legrosszabb, a portugál Sata nem feltétlenül tartozik közéjük, de a második helyezett easyJet és a harmadik Virgin már annál inkább. A teljes listát itt lehet megnézni.