Nyilván még mindig a kellemes ételek és a városnézés a turistáskodás lényege, de a legmódosabb 1 százalék számára már legalább ilyen fontosak a kulturális élmények, az új tapasztalatok is – olvasható egy friss tanulmányban.
Az új dolgok megtapasztalása már alig marad le a gasztronómia és a városnézés mögött a legmódosabb amerikai turisták körében – derül ki a Resonance friss, a turisztikai ipar legújabb trendjeivel foglalkozó tanulmányából.
„Míg szinte minden utazó szívesen ismerkedik meg új dolgokkal a vakációja alatt, addig a jómódú rétegnek lehetősége is van arra, hogy rendkívül széles kínálatból válasszon. Márpedig azok az utak változtatnak meg a legjobban minket, amelyeken a legtöbbet tanulunk” – mondta a felmérés kapcsán Dianna Carr, a cég alelnöke.
Ugyan a leggazdagabb 1 százalék számára is még mindig a gasztronómia a legfontosabb élmény (74 százalékuk ki nem hagyna egyetlen alkalmat sem, míg 94 százalék alkalmanként megy étterembe egy pihenés során), addig 90 százalék mondta azt, hogy szívesen szerez új tapasztalatokat, de inkább csak alkalmanként, míg 53 százalék számára az élményszerzés az egyik legfontosabb célkitűzés az utazás alatt.
A helyzet az, hogy egy ideje már lehet látni, ahogyan a művészet kezd teret hódítani a gasztronómiától a turizmusban. Egyre többen kelnek útra kifejezetten kulturális céllal, nem pedig elsősorban a helyi ételek kedvéért.
Míg tehát a múltban egy adott úti cél gasztronómiai kínálata döntő jelentőséggel bírt, addig ma már a helyi kultúra, művészet az, ami alapján a turisták egyre nagyobb része eldönti, hova is utazzon.
Az is érdekes, hogy elsősorban a művészeti fesztiválok vonzzák a tehetősebb utazókat, az opera és a balett kissé háttérbe szorult.
(Fotó: tswalu.com)