Az utóbb években látványosan átalakulóban van a nyaralás helyszínének kiválasztási módja. Különösen igaz ez az ezredfordulós (vagy Y) generációra, akik esetében egy egészen furcsa tényező lépett elő döntő fontosságúvá.
Tengerpart legyen vagy hegyek? Milyen az idő? Milyen az ár-érték arány? Mennyire népszerű a turisták körében, bulis környék vagy inkább csendesebb? Ilyen és ehhez hasonló kérdéseket szokás feltenni, mielőtt az ember dönt arról, hova menne az adott évben nyaralni.
Vagy mégsem?
Nos, a helyzet az, hogy egy friss felmérés szerint az ezredfordulós (azaz az 1980-1995 között születettek) 40 százalékánál nem ez a döntő, hanem az, hogy milyen jól néznek majd ki a fotók a közösségi oldalakon.
Az persze nem újdonság, hogy az emberek mindig is a gyönyörű helyeket részesítették előnyben, ahol nagyszerű fotókat lehet készíteni, amit aztán meg lehet mutogatni az ismerősöknek, de mégsem ez volt a legfontosabb szempont.
A Schofields Insurance biztosítótársaság több mint ezer 18 és 33 év közötti brit felnőttet kérdezett meg arról, mi számít neki egy nyaralási helyszínének a kiválasztásánál, és az első számú tényező az lett, hogyan néznek majd ki a képek az Instagramon, azaz mennyire Instagram-kompatibilis a hely.
A látszat egyre nagyobb szerepet játszik az életünkben, és persze a fotók mindig csak a valóság egy szeletét mutatják be, hiszen azt ritkán látjuk, hogy a csodás tengerparti naplemente után mondjuk milyen szállásra tér vissza a fotós.
Ami viszont most már egyértelmű: ha egy hely jól fotózható és osztható meg a közösségi oldalakon, az komoly értéket képvisel, amit egyre több hotel és üdülőhely ismer fel és használ ki.
Az Y generáció számára tehát ma már fontosabb az, hogy milyen képeket tud egy nyaralás során feltölteni az Instagramra (vagy a magyarok esetében talán inkább a Facebookra), mint hogy magába szívhassa a helyi kultúrát, vagy hogy mennyibe kerül az étel és az ital.
„Nem szégyellem bevallani, hogy imádok olyan helyekre menni, melyekről tudom, jól néznek majd ki az Instagramon, de nem ez az egyetlen szempont számomra” – nyilatkozta a 25 éves Rebacca a brit Independentnek.
„Ha egy hely gyönyörű, akkor azt sokra becsülöm, és élvezem, miként azt is, hogy fotókat tölthetek fel róla a profilomra – ez egy win-win helyzet. Az Instagram ráadásul arra is nagyszerű, hogy az ember ötleteket gyűjtsön a következő nyaraláshoz” – tette hozzá.
Végül lássuk, melyek az Y generáció legfontosabb szempontjai, amikor nyaralási helyszínt választ!
Mennyire néz ki jól az Instagramon – 40,1 százalék
Ár, alkohol hozzáférhetősége – 24 százalék
Egyéni fejlődés – 22,6 százalék
A helyi konyha kipróbálásának lehetősége – 9,4 százalék
A nevezetességek megtekintése – 3,9 százalék
(Fotó: instagram.com/worldwanderlust)