Ha elterelik a figyelmünket egy kis szórakoztatással, akkor kevésbé zavaróak a kényelmetlenségek. Ez lehet az elképzelése a légitársaságoknak, legalábbis a fejlesztések ebbe az irányba mutatnak. A tény az, hogy bár a repülés többek számára lett elérhető, a fapadosokkal való versenyben a hagyományos, nagy légitársaságok is kénytelenek lesznek abba az irányba elmozdulni, hogy a különböző szolgáltatásokért fizetni kell. Ráadásul gyakran ez nem is plusz, prémium szolgáltatást jelent, hanem azért fizetünk, ami korábban természetes volt vagy egyszerűen azért, hogy ne legyen kényelmetlenebb.
Így aztán nem meglepő, hogy ha kényelmet szeretnénk vásárolni, mondjuk egy diszkont légitársaságnál, akkor előfordul, hogy végül többre jön ki a jegy, mintha egy hagyományos céggel utaznánk. Az elég egyszerűen megérthető, hogy minél több utast szállít egy gép, annál jobban megéri az út az üzemeltető cégnek. A zsúfoltság azonban, az egyre szűkebb ülések közötti távolság, egyre több sor, keskenyebb ülések azért egyre kevésbé vannak az emberek ínyére.
Az egyik, a turista osztályra tervezett fejlesztés, amiről a CNN is ír, például egy olyan ülés, amely formatervezett telefon és tablet tartóval rendelkezik, amelyeket természetesen tölteni is lehet út közben. Valamint egyedi olvasólámpák is tartoznak hozzá, amelyeknek a világítása állítható.
Vannak társaságok, ahol az út közbeni wifi élményt szeretnék javítani, így egy telekommunikációs céggel összefogva új műholdak segítségével javítják 10 ezer méteren is az elérést. A cél az, hogy úgy wifizhessünk, mintha otthon lennénk. A szórakoztatás jelentősen növelheti az ügyfélélményt akkor is, ha egyébként más tekintetben a szolgáltatás minősége nem változik.
A jól eladható másik véglet persze a luxus biztosítása azoknak, akik megfizethetik. Ahol külön kabin, vagy kettő egybenyitásával szinte lakosztály áll az utazók rendelkezésére, extravagáns felszereltséggel és szolgáltatásokkal. Ahogy ezt egy utazó blogger nem is olyan régen megtapasztalhatta, mintegy 18 ezer dollár fejében, a Singapore Airlines fedélzetén.