Így karácsony közeledtével azért is élmény a világ nagyvárosaiban sétálni, mert az ünnepi kivilágításon túl az üzletek, különösen a nagyáruházak karácsonyi kirakatai egészen lélegzetelállítóak tudnak lenni. Sok helyen komoly projekt, tervezés, előkészület ezeknek a látványosságoknak a berendezése.
Mi csak Bécsig jutottunk, de gondolom ide jutnak el Magyarországról a legtöbben, akár csak egy napra is, hogy körülnézzenek az ünnepi forgatagban. Úgyhogy néhány szép kirakatot mutatunk az osztrák fővárosból, de azért tovább is megyünk a világban például London, de Párizs és New York felé is.
Bécs egyik legismertebb édes nevezetessége a Sacher-torta. Nem véletlenül. Nem csoda hát, ha a Café Sacher kirakatát éppen ebből a finomságból készített hóemberek díszítik.
De itt sem maradhatnak ki az ölelnivaló macik sem a repertoárból.
A Demel cukrászat is minden évben kitesz magáért, nem csak a kirakatban, hanem az üzletben is. Ez most sem volt másként.
A Swarovski kirakatában a névhez méltón csupa csillogás minden. Kristályok mindenhol, a költői „Csend" elnevezésű kompozícióban. Mindenesetre az egyértelmű, hogy az utca forgatagával ellentétben a kép csendet „sugároz".
De ugorjunk egyet Londonba, ahol a Harrods áruház kirakatainak leleplezése minden évben különleges pillanat. A csillogás természetesen itt sem maradhat ki és szintén kristályoknak köszönhető. A kirakati babán lévő ruha, mintegy 131.5 ezer dollárt vagyis 29.5 millió forintot ér.
A téma ebben az évben egy vonatút, egyértelműen luxus körülmények között. 50 ember 500 órát töltött a jelenet megalkotásával az áruház kirakatában.
De maradjunk még Londonban, a „The window display blog" segítségével, mert ott sem csak a Harrods áruház létezik, hanem például ott van a John Lewis, ahol az idei téma a robotok. Főszereplők pedig, többek között, a medve és a nyúl, akik már az áruház idei reklámfilmjében is arattak le babérokat.
A Harvey Nicholsnál a fények a nyerők.
Párizsban a Printemps tett ki magáért, szintén a macikat használva fel csábításra, méghozzá nem kevesebbet, mint 80-at. Ráadásul mindegyik Pradát visel. A kirakatot még novemberben Gwyneth Paltrow leplezte le. A 11 ablakban a macikon kívül 150 csillag és hópehely kapott helyett, de egy igazi 16 méter hosszú télapószán is.
New Yorkban a Fifth Avenue-n a Saks a jeti témát ragadta meg, méghozzá azt, hogy hogyan lesz a szőrös hegyi szörnyből egy kedves művész New Yorkban. Ahol akkora a forgatag, hogy a metrón még egy jeti sem kelt feltűnést.
A Bergdorf Goodman pedig jeges hangulatban alkotja újra az amerikai ünnepeket a kirakataiban, ahol még a bolondok napja is helyet kap. A tervezők pedig nem lustálkodnak, mert már a jövő évi ünnepi kirakaton dolgoznak. Nem hiába, a jó munkához idő kell.