Új trend fenyegeti a hagyományos szállodákat, ezek pedig a mikrohotelek. Ezek tulajdonosai átveszik a szállodák módszereit, sok esetben a külsőségeket is, viszont sokkal rugalmasabbak és (ami nem utolsó szempont) olcsóbbak.
A mikrohoteleket általában lakásokban alakítják ki, de levetve az amatőr bájt és megközelítést, a tulajdonosok átveszik a hotelek külsőségeit, a kis üveg sampontól kezdve a vendéget váró ingyen üveg boron át a különleges ágyneműig. A vendég tehát úgy érezheti magát, mintha egy szállodában lenne.
Az üzemeltetők (akik nagyon sokszor egyben a lakások tulajdonosai is) valahol a hagyományos szállodás és a névtelen ingatlantulajdonos közötti vékony határmezsgyén mozognak. A cél elszakadni az olcsó szállást kereső, hátizsákos turistáktól és megcélozni egy szélesebb, jobban fizető réteget – nem csoda, ha a szállodák kezdenek aggódni.
A jelenség olyannyira komoly, hogy már az olyan oldalak, mint az Airbnb is reagáltak rá, leigazolva például a Joie de Vivre szállodalánc alapítóját, Chip Conleyt, aki a vendéglátásért és a stratégiáért felel.
Chip Conley célja, hogy meghatározzon bizonyos alapelvárásokat (kommunikáció, tisztasági irányelvek, kényelmi szolgáltatások), melyeket betartva az ingatlanokat kiadók állandó minőséget tudnak nyújtani, közelítve őket a hotelek színvonalához.
Egy másik alkalmazás, a HomeAway még ennél is tovább ment, és összeállt olyan applikációkkal, mint az Uber vagy az elsősorban élelmiszerek házhozszállítását segítő Instacart.
Egyre több olyan startup van, amely felismerte a mikrohotelekben rejlő lehetőségeket, nem csoda hát, ha a szállodaláncok egyre komolyabban aggódnak. Az amerikai nagyvárosokban (például New Yorkban és San Franciscóban) már be is indult a lobbizás,
A hotelek elsősorban a szokásos érveket (például az adózás és engedélyek körüli kérdőjelek) hangoztatva támadnak, és miközben ezt a szektort globálisan aligha szabályozzák majd le, a helyi harcok érdekesek lesznek a következő évek folyamán.
A nyertesek azonban kétség kívül mi, azaz az utazók vagyunk és leszünk, hiszen a pénzünkért jobb minőséget kapunk. Végül is ez az, ami igazán számít.
(via)