Úgy tűnik, van egy (nem is olyan kicsi) réteg, amelynek a pénz nem számít, és mosolyogva kifizet 34 millió (vagy óránként 8300) fontot azért, hogy a lehető legnagyobb kényelemben repülhessen. Például az Embraer Lineage 1000E nevet viselő magángépen.
Csak tavaly 9 százalékkal emelkedett a VIP repülők iránti igény, egyszóval az iparág a csillagászati árak ellenére erősen felfutóban van. A típusból évente ötöt építenek, ami nem csekélység – mondta a brit Air Partner cég munkatársa, Simon Wheatley a Daily Telegraphnak.
De mit rejt egy ilyen gép belseje?
A szalon
A központi társalgóban (vagy elegánsabban szalonban) alaphelyzetben a fehér bőr és a minőségi gyapjú az uralkodó anyag (azért alapesetben, mert a vevő természetesen bármilyen anyagot, színt és minőséget kérhet), az extrák között pedig olyasmiket találunk, mint az iPod dokkolók, öt televízió, négy Blue-ray lejátszó, műholdas telefon és természetesen Wi-Fi.
Hálólakosztály
A Lineage 1000E-t öt nagyobb hálóegységre osztották fel, ezek között van egy hatalmas lakosztály is, benne nagy duplaággyal és zuhanyzós fürdőszobával – utóbbi egyike a legnagyobb luxusnak egy repülőn, hiszen a víz szállítása plusz terhet és így költséget jelent.
A személyzet
A géphez természetesen két pilóta és két steward is jár, ők felelnek az összesen 19 utas biztonságáért és kényelméért. Hosszabb utakra három pilóta jár.
A technológia
Ami fontos: a Lineage 1000E-t úgy építették meg, hogy ez a legnagyobb magángép, ami az olyan kisebb repülőtereken is leszállhat, mint a londoni City vagy az aspeni. Ez azért nem mindegy, mert körülbelül tízszer annyi kis repülőtér van az Egyesült Államokban és Európában, mint nagy, azaz a géppel kis túlzással bárhol le lehet szállni.
A gasztronómia
A gépen nagyjából minden van, ami a kényelmes és minőségi étkezéshez szükséges: ami a kényelmet illeti, az ülések forgathatók, így akár négy utas is ehet egymással szemben. Ami pedig a minőséget, van rendes és mikrohullámú sütő, eszpresszógép, mosogatógép. Szakács éppenséggel nem jár a repülőhöz, így az ételeket már felszállás előtt elkészítik és vákumcsomagolják, hogy csak melegíteni kelljen.
Az ülések
Ha már az előbb az ülésekről írtunk, említsük meg, hogy egy ekkora gép általában 90 üléses, de ezen csak 19 van, ezek is átalakítható ággyá, sőt, ha egymással szembe fordítjuk őket, akkor franciaággyá is.
(Fotók: Embraer Executive Jets)