Szinte nem telik el hét a technológiával és tudománnyal foglalkozó online sajtóban a Google egyik új nagy dobása, a Google Glass-ról szóló hír nélkül. Valóban egy-két éven belül mindenki a kiterjesztett virtuális valóságba (Augmented reality) mered majd a szemüvegén keresztül a monitorok vagy a mobileszközök képernyője helyett?
Az biztos, hogy egyelőre csak kevesek jutottak hozzá a 1500 dolláros áron kínált kütyühöz, amit a nagyközönség számára az év második felében akar a Google elérhetővé tenni.
Ahogy az lenni szokott, sorra jelennek meg a sokkal olcsóbb, konkurens termékek is, melyek közül talán a Telepathy cég által kínált Telepathy One jelentheti majd a legerősebb konkurenciát. Ők máris továbbgondolták a Google ötletét ,és egy „okos fejpántot” alkotottak meg, amit azok is tudnak használni, akik eleve viselnek szemüveget.
Hogy mit is kínál a Glass, azt legjobban a Google saját videója mutatja be.
Bár a videó erősen idealizált és marketing ízű, az interneten sorra jelennek meg a valódi felhasználók által rögzített videók és vélemények, és az első kritikák is. A felhasználói visszajelzések alapján a Google május elején már az első szoftveres frissítést is kiadta, melyben számos jelzett hibát kijavítottak.
Sőt, a korlátozott fejlesztői hozzáférés ellenére megjelentek az első letölthető applikációk is, melyek bővítik a szemüveg alapfunkcióit - például megkönnyítik a képek és a videók megosztását a közösségi médiában, vagy arcfelismerő szoftverrel egészítik ki az eszköz egyébként is futurisztikus funkcióit.
Rengeteg kiaknázatlan lehetőség rejlik még a Glassban, amit jól szemléltet az eszköz lehetséges felhasználásait bemutató videó is.
Nem valószínű, hogy a Google Glass - és a hozzá hasonló kütyük – pár éven belül elárasztanák az utcákat, lecserélve a tableteket és mobilokat. Azonban mindenképpen oda kell figyelnünk rájuk, mert egyértelműen szemléletváltást hoznak az okoseszközök terén – szó szerint is.