Vajon melyek lesznek 2018-ban a turizmus legizgalmasabb, legmenőbb trendjei? Megpróbáltuk összeszedni, mire érdemes figyelni, hogyan fogunk utazni ebben az évben.
Eddig kevéssé népszerű úticélok
A világ nagyvárosait (Amszterdam, Párizs, Velence) túlterheli a gyorsan növekvő turizmus, ezért új helyszínek kerülnek reflektorfénybe. Kevésbé zsúfolt, olcsóbb helyeket keresnek az utazók, például Barcelona helyett Sevillába és Valenciába utaznak.
Autentikus gasztroturizmus
A tavalyi év arról szólt, hogy Instagram-képes helyeken Instagram-képes étkeket együnk. A kulináris idegenforgalom azonban elmozdulni látszik a drága éttermek felől az autentikusabb élmények irányába.
A helyi piacok, a helyiek által látogatott éttermek és az ott élők otthonaiban elköltött étkezések lesznek trendivé. Az EatWith és a MealSharing alkalmazások segítenek ebben.
Egész vakációk szerveződnek teljesen az étkezés köré, kulináris élményeket kínáló úticélok, például Japán irányába, mert ott egyedülálló a konyha, izgalmasak a tradicionális piacok és van lehetőség innovatív, tematikus étkezési tapasztalatokat gyűjteni.
A teljesítmény az új tapasztalat
Már nemcsak városnézés és a vágyott célpontok kipipálásáról szól a kirándulás. Az utazók nem ugyanazt akarják csinálni, mint mindig, hanem kihívásokat keresnek.
Először lefutni a maratont, megmászni a Kilimandzsárót, megtenni az El Caminót. A hangsúly azon van, mit tudsz kihozni magadból és nem azon, mit tudsz kihozni a közösségből.
Munka és utazás
A bleisure vagyis az üzleti és szabadidős tevékenységek összehangolásának eddigi trendje folytatódik, egyre hosszabb időintervallumokra tervezve. Már nemcsak arról lesz szó, hogy két-három nap nyaralással megtoldja az utazó az üzleti utat, hanem a digitális nomádok egy hónapra vagy akár hosszabb időre is más városba költözhetnek. Márpedig ahol van WiFi, ott ennek semmi akadálya.
Közösségközpontú szállodák
A hotelek már nem a szobák méretének növelésével, hanem nagy, központi, közösségi terek létrehozásával lesznek elfoglalva. A nyitott társalgó a szálloda kényelme mellett a többi emberrel való ismerkedés lehetőségét is megadja az ilyen kalandra vágyó utazóknak. A Marriott már így építi Moxy hoteleit.
Új szállodatechnika
A nagysebességű WiFi elkerülhetetlen szükségszerűséggé vált. De már a mesterséges intelligencia, az automatizált be- és kijelentkeztetés, illetve a mobilos alkalmazások, mint például a Hilton Honors fejlesztése is elengedhetetlen.
Többgenerációs utazások
Míg 2017-ben a magányos utazók, főleg a nők voltak a középpontban, 2018-ban több generáció együttes utazására is egyre nagyobb lesz az érdeklődés. Családok, nagyszülők, szülők, gyerekek igényeit kell egyszerre kielégítenie az utazási irodák ajánlatainak úgy, hogy a család közös emlékei is bővüljenek.
Tudatos utazás
Szintén 2017-es trend a fenntartható utazásé. Ehhez kapcsolódik az új, tudatos utazás koncepciója. Míg az első a karbonlábnyom csökkentésére és a helyi gazdaságokra koncentrált, az új trendnél ehhez hozzájön még új elemként a közösség is. A multik és a láncok üzletei helyett a helyi kis szállodákat, a helyi éttermeket és üzleteket keresik az utazók.
(Fotó: pixabay.com/epicantus)