Nem véletlenül emlegetik az elmúlt években a luxusmárkák megmentőjeként Kínát: az ottani gazdagok támasztotta igények nem csak életben tartották, de növelték is a piacot. Most a whisky térhódításának újabb mérföldkövéhez érkeztünk.
Pekingben megnyílt ugyanis a Johnnie Walker négyszintes palotája, amely a legnagyobb ilyen márkabolt a világon (Skócián kívül, de Skócia természetesen más történet). A márka már eddig is jelen volt a távol-keleti országban, hiszen Sanghajban már van egy „nagykövetsége" ahol a Jenson Button Formula-1-es pilóta nevével reklámozott McLaren Mercedes Edition-t lehet kapni csekély 48 500 dollárért – szigorúan csak meghívásos alapon.
Ami az új márkaközpontot illeti, az egyszerre egy minden luxusigényt kielégítő áruház és egy privát klub, amely a whiskykedvelő elit kulturált szórakoztatását tartja szem előtt.
Utóbbi nem csak szlogen: ha valaki megéhezne, a neves ausztrál (de európai ötcsillagos helyeket is megjárt) szakács, Phoebe Cleland ételkölteményeit fogyaszthatja el, illetve saját magának is összeállíthatja kedvenc whiskyjét.
A klubban időről időre megjelennek a cég vezető szakemberei (a blenderek), akik segítenek a kedvenc ízkombináció megtalálásában.
A klubba természetesen nem juthat be akárki: összesen 200 meghívót küldenek ki, a szerencsések mindannyian saját, külön kulccsal nyíló szekrényükben tárolhatják kedvenc italukat és poharukat.