Vajon mit gondolna egy régész, ha ezer év múlva egy ásatás során egy szintetizátorra bukkanna? Erre a kérdésre keresték a választ rendhagyó projektjükben Daniel Arsham művész, és a népszerű zenei producer és előadó, Pharrell Williams.
Daniel Arsham szobrász egyik kedvenc témája, hogy a számunkra hétköznapi használati tárgyakat, elektronikai cikkeket régészeti leletként ábrázol, vulkáni hamu, kristályok és fémek felhasználásával.
„Arra törekszem, hogy a közönség megkérdőjelezze a világról alkotott képét. Ezt úgy érem el, hogy manipulálom azokat a tárgyakat, amiket már jól ismernek. Ha egy ilyen tárgy anyagát és formáját megváltoztatom, kizökkentem őket az időről és térről alkotott elképzelésükből. Minden nap, amikor bejövök a műtermembe, azt képzelem, hogy egy régész vagyok 3013-ból.” – nyilatkozta munkáiról Arsham.
„Pharrell meglátogatott a brooklyni stúdiómban, és ekkor jött a közös munka ötlete. Kezdésként megkérdeztem tőle, melyik az a hangszer, amit a korai éveiben használt, nagyon fontos szerepet játszott a zenei karrierjében, de már nem játszik rajta többet.” A producer választása a nyolcvanas évek egyik népszerű szintetizátorára, a Casio MT 500-ra esett.
Természetesen azzal mindketten tisztában vannak, hogy a valóságban egy ilyen szintetizátorra nem ilyen hatással lenne ezer év: a cél nem a hitelesség, hanem egy teljesen más nézőpont kialakítása.
„Pharrell hívta fel rá a figyelmem, hogy az ő művészete tiszavirág-életű. A zene csak hanghullámok sora, amik néhány pillanatig élnek. Azonban az általunk közösen létrehozott műalkotások akár ezer évig is tarthatnak”.