Az, hogy egyes autógyártók motorcsónakokat, kerékpárokat gyártanak, tulajdonképpen érthető, hiszen legalább ezekben az esetekben járművekről van szó. Na de hogy jön ide a fűnyíró, az okostelefon, a parfüm vagy akár a luxusszálló?
Hajók, repülők, fűnyírók, hóeltakarító gépek, robotok – ami mindezeket a (látszólag ötletszerűen felsorolt) dolgokat összeköti, az az, hogy mindet a Honda gyártja.
De a japán gyáron kívül említhetnénk a BMW-t, vagy a Suzukit is, amelyek legalább motorgyártóként indultak, így nem meglepő, hogy a mai napig nagyon erősek ezen a téren (is), de hogyan kerül például ide a borsdaráló?
Úgy, hogy talán kevéssé közismert, de amikor 1810-ben a Peugoet gyárat megalapították Franciaországban, annak értelemszerűen még semmi köze nem lehetett az autógyártáshoz, a fő profilja a (bors-, só., kávé)daráló gyártása volt, de lehetett kapni Peugeot esernyőt is. Aztán bővítették a palettát a kerékpárokkal, mígnem 1890-ben megalkották az első belsőégésű motoros autójukat is
Vagy vegyük az olasz Lamborghinit, amit ma már mindenki a szuperautóiról ismer, ám az alapító Ferruccio Lamborghini (1916-1993) eredetileg traktorgyártással indította saját nevét viselő cégét 1948-ban és csak másfél évtizeddel később, 1963-ban tért át a sportautók gyártására (érdekesség, hogy nem hagytak fel a traktorgyártással sem, a mai napig lehet Lamborghini traktorokkal dolgozni a földeken).
Sok autógyár persze fordított utat jár be, azaz az elmúlt években próbálta meg minél változatosabbá tenni kínálatát. A cél az, hogy a vásárlók ne csak autót vezessenek, de minél teljesebben élhessék meg a márka nyújtotta élményt.
Ott van például a Bentley, amely egyre nagyobb lendülettel tör be a luxustermékek piacára, legyen az (a Vertuval közösen piacra dobott), a Bentley Infinite Eau de Toilette, de lehet kapni a márka nevével ellátott selyemsálat és kézzel varrt bőrtáskát is.
Ráadásul a cég erősen nyomul a turizmus területén is, nemrégiben nyitott meg az ausztriai Kitzbühelben egy hegyi fogadót (hét napra 5200 dollárt kell fizetni érte), és van Bentley-lakosztály az isztambuli St. Regis Hotelben (4700 dollár / éj), és New Yorkban is.
A Toyota 1946 óta gyárt varrógépeket, és teszi ezt mind a mai napig, vagy ott a Bugatti, amely egészen széles termékpalettával (például bútorokkal) csábítja a neve iránt érdeklődőket, a Maserati pedig sok minden más mellett lónyerget is gyárt.
Hosszan sorolhatnánk még a különböző márkák különböző termékeit, nem tesszük, a végére csattanóként még csak annyit, hogy a brit Jaguar példának okáért a szintén szigetországi Oliver Sweeney-vel karöltve fogott saját cipőgyártásba, természetesen inkább a piac felső szegmensét megcélozva, és ugyanígy a ruházatban látja a kiteljesedést a Land Rover is.