A vietnami szálloda nevéhez méltóan őrületes – őrületes jó. A vendég úgy érzi magát, mintha egy valódi mesevilágba csöppenne... Ez persze nem csoda és a legkevésbé sem véletlen, hiszen a 10 szobás hotelben keveredik Disney csodavilága Salvador Dalí és Antoni Gaudi excentrikus művészetének hangulatával.
Tulajdonképpen szürreális hely a Crazy House, azaz az Őrült Ház. A kézzel készített bútorok, a lépcsők és az előterek mind arra szolgálnak, hogy az ember a természetben (legyen az mondjuk egy barlang) érezze magát. A tervező Dang Viet Nga azt mondja, egyrészt Da Lat város környékének természeti szépségei, másrészt a katalán építészzseni, Antoni Gaudí munkássága ihlették.
Így nem csoda, hogy központi szerepet kapnak az állatok: van Tigris Szoba (benne hatalmas, izzó tekintetű tigrissel - az előző képen látható), Kenguru Szoba (benne kenguru, melynek a hasa kandallóként funkcionál – ezt inkább nem szeretnénk elképzelni - egy részét látni viszont a következő képen lehet) és Sas Szoba, ahol a kandalló egy sastojást formáz.
Az állatok egy-egy népet szimbolizálnak a tervező elképzelései szerint: a tigris „a kínaiak kitartását", a sas „az amerikaiak nagyságát és erejét", míg a Hangya Szoba „a keményen dolgozó vietnamiakat".
Magát az építkezést helyi, szakképzetlen munkaerővel végeztették el a természetességre hivatkozva (ezt kissé félve írjuk le, ismerve a magyarországi viszonyokat – nehogy újabb érvvel szolgáljunk a mesteremberek egy bizonyos rétegének...), így aztán nem nagyon találni pontos derékszögeket, vannak viszont furcsa ablakok, és kissé össze-vissza falak.
Igazán nem áll szándékunkban egy követ fújni a város kommunista vezetésével, de a Népbizottság legfőbb kifogása a hotel ad-hoc karaktere, „a formai esztétika és a szerkezeti egység hiánya" volt.
A 2000 négyzetméteres szálloda ennek ellenére 1990-ben megépült, és ma már a pop art ikonikus képviselőjeként emlegetik, mi több, a kínai angol nyelvű napilap, a People's Daily felvette a világ legbizarabb építményeinek listájára.